ANDREA MARUŠÁKOVÁRole: senior tester Obor: IT Zaměstnavatel: BTL Medical Technologies s.r.o. S čím mohu svému mentee pomoci?
|
Na střední škole šlo Andree učení vždycky samo, nemusela se moc namáhat a prospívala s vyznamenáním. Bavila ji matematika, studium cizích jazyků a zajímala se o počítačové hry. K dalšímu studium si proto vybrala Fakultu informačních technologií na ČVUT, kde ji po střední čekal celkem tvrdý náraz. Zjistila, že na vysoké škole jde z velké části o samostudium, což pro ni bylo náročné - nevěděla, jak se učit efektivně. Po roce školu ukončila a podala si přihlášku na cestovní ruch na VŠE. Nakonec ale znovu zvolila výzvu a skončila zpět na ČVUT na Biomedicínském inženýrství, kde se konečně našla a nakonec využila i vědomostí a dovedností z FITu. Když si ke škole hledala brigádu, zahlédla nabídku pozice softwarového testera ve firmě BTL. Pozice ji navzdory pochybám (ze školy měla Andrea pocit, že by měla jít pracovat do nemocnice) lákala, nakonec na ni nastoupila a po dokončení magisterského studia zůstala i na full time.
„Já jsem člověk, co se v práci nerad nudí, takže jakmile byla možnost si nabrat nějakou další zodpovědnost, tak jsem neřekla ne.” Postupně si tedy k běžné práci testera, která zahrnuje testování aplikace a verifikaci požadavků, přibrala i další povinnosti, jako jsou programování automatických testů, dokumentace a překlady. Přirozeně se dostala do pozice “test leada” a na oddělení funguje jako styčný bod pro všechny kolegy a také zaučuje nové. To vnímá jako obrovsky výhodnou investici - když se člověku důkladně věnuje a on se činnost dobře naučí, jí samotné v budoucnu práce ubyde. Navíc ráda vidí, když se i díky ní někdo posune. Ve volném čase si ráda čte knížky o osobním rozvoji, k čemuž ji vedl hlavně její perfekcionismus. „Spousta lidí perfekcionismus bere jako záviděníhodnou vlastnost, všichni to ocení, šéf tě pochválí, ale vnitřně tě to sžírá. Nabíráš si pořád víc práce, a chceš-li ji dělat opravdu pořádně, pak je toho prostě moc – typický příklad toxického perfekcionismu.” V rámci mentoringu Andrea doufá, že sdílením svých zkušeností dokáže studentovi/studentce pomoci s jeho/jejím vlastním směřováním a také program bere jako prostor k seznamování s novými lidmi, které jí po ukončení studia chybí.