JAN JELÍNEK
Role: business-designer, projektový manažer Obor: inovační design, marketing, management & leadership, startupy, kreativní průmysl Zaměstnavatel: Q Designers, Freelancer; dříve: Nerudný fest (zakladatel) S čím mohu svému mentee pomoci?
|
Svou první firmu založil Honza se spolužáky v 17 letech pro účely školního festivalu na Gymnáziu Jana Nerudy. Ze studentské iniciativy vyrostla během několika let jedna z nejvýraznějších produkcí v republice pořádající festivaly Mladí ladí jazz, Festival svobody, Praha Žije Hudbou, Student fest a další akce. Nadšení pro podnikání a kreativitu vedlo Honzu k dalším projektům. Mamince pomohl rozjet vlastní rodinné nakladatelství Naše kniha, založil první DJ Zkušebnu v Praze nebo lokální černošickou iniciativu Na Nohou.
Po gymnáziu Honza pokračoval studiem sociologie a ekonomie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Zde se začal výrazněji zajímat o marketing a management. V rámci studia absolvoval stáž v marketingové agentuře Perfect Crowd, která kombinuje kreativitu a výzkum. Vzdělání později ještě doplnil o MBA na Prague International Business School.
Vedle vlastních projektů se Honza začal stále více věnovat i freelancerské činnosti. „Pomáhám firmám růst,“ odpovídá Honza na otázku o svém primárním zaměření. „Hrozně nerad používám slovo konzultant. Zkušenost mě naučila, že dobrá rada pro velké změny obvykle nestačí. Když se staví nebo mění něco velkého, je to v první řadě o práci s lidmi a stavbě pevných základů. S obojím obvykle firmy, stejně jako lidé, potřebují nejen poradit, ale také pomoci.“
V současnosti působí především ve studiu Q Designers jako inovační a business designér. Vedle toho pomáhá malým i velkým firmám s marketingem, projektovým a procesním řízením i business analytikou a strategií. Má za sebou desítky velkých projektů mj. pro firmy jako jsou Česká spořitelna, Rohlík Group, Nano Energies nebo Kytary.cz.
Svou kariéru zasvětil Honza práci v kreativním sektoru se zaměřením na propojení businessu a dopadových projektů. Zajímá se také o osobní rozvoj, duševní zdraví a téma udržitelnosti v nejširším slova smyslu. Rád poznává nové lidi a jejich unikátní světy. „Když někde vidím potenciál, nemůžu si pomoct a snažím se ho z lidí a z firem vymáčknout,“ vysvětluje Honza proč mimo jiné přijal pozvání do mentoringového programu