KRISTÝNA KANTNEROVÁ
Role: Assistant Professor Obor: Analytická chemie, environmentální chemie Zaměstnavatel: VŠCHT Praha; dříve: University of Colorado Boulder, Thermo Fisher Scientific (Bremen), ETH Zürich, Empa Dübendorf Jazyk: Český, Anglický Mentees: studenti Forma: prezenčně i online S čím mohu svému mentee pomoci?
|
Kristýna se chemii věnuje již od střední školy, kdy jezdila na Běstvinu a účastnila se chemických olympiád a kroužků. V posledním ročníku na střední škole a během studia na VŠCHT pracovala v laboratoři na Ústavu fyzikální chemie Jaroslava Heyrovského AV ČR. Doktorské studium absolvovala na švýcarském výzkumném EMPA institutu, vyvíjela během něj novou metodu isotopické analýzy oxidu dusného laserovou spektroskopií a její aplikace. Strávila také tři měsíce na výzkumné stáži na Tokyo Institute of Technology v Japonsku, který byl podpořen grantem od Japan Society for Promotion of Science (JSPS).
Poté se v rámci postdoc pozice na ETH Zurich věnovala dále isotopické analýze oxidu dusného, tematicky se pohybovala na pomezí analytické chemie a chemie životního prostředí. V roce 2021 si Kristýna podala žádost o švýcarský národní grant (SNF postdoc mobility) na dva roky do USA, který jí byl schválen. V roce 2022 tak pracovala v Thermo Fisher Scientific v Brémách na vývoji metody pro isotopickou analýzu oxyaniontů za využití Orbitrap hmotnostní spektrometrie, poté v tomto tématu pokračovala po dva roky na CU Boulder v rámci uděleného postdockého grantu.
Od června 2024 je Kristýna assistant professor na Ústavu analytické chemie na VŠCHT Praha, kde se věnuje analýze prvkového složení za využití hmotnostní spektrometrie s indukčně vázaným plazmatem (ICP-MS), výuce a vedení studentů.
„Já si myslím, že pokud se student chce někam dostat, tak mentora potřebuje. Je důležité mít možnost se zeptat a slyšet názor někoho, kdo si prošel tím samým, co řeším. Já jsem tu možnost neměla a cítím, že mi to chybělo.“ Kristýnu také k zapojení do mentoringu motivují zkušenosti s obtížemi v oblasti duševního zdraví při studiu a možnost v této oblasti pomoci někomu, kdo si prochází něčím podobným, nebo pomoci takovým obtížím včas předejít.