|
MARTIN SKALA
Role: Manažer business developmentu, projektový manažer Obor: Chemické inženýrství, průmyslová chemie Zaměstnavatel: NUM Solution; dříve: Metoil Jazyk mentoringu: Čeština, Angličtina Mentees: studenti Forma: prezenčně i online S čím mohu svému mentee pomoci?
|
Martin si již během bakalářského studia obecného programu Chemie na VŠCHT rozhodl směřovat svou kariéru spíše do aplikační než do vědecké sféry, i když výzkum a vývoj zůstal jeho primárním zaměřením. Během studia se podílel na řešení projektů pro průmyslové podniky, což bylo i předmětem obou jeho závěrečných pracích obhájených na FCHI VŠCHT. Po ukončení magisterského studia a stáži v Ekvádoru nastoupil do Centra výzkumu Řež na pozici VaV pracovníka, kde se věnoval vědecko-výzkumné podpoře klasických a jaderných elektráren v oblasti chemie formou grantových i komerčních projektů. Po 6ti letech se z výzkumné sféry přesunul do realizačního týmu, kde ho přitahovala potenciální komercializace vědeckých výsledků a jejich uplatnění v praxi.
Na své současné pozici ve firmě NUM Solution má na starosti rozvoj podnikání a projektový management v oblasti chemie a farmacie . Tato pozice obnáší koordinaci celého životního cyklu projektu, od hledání technologických výzev a potenciálních klientů, po návrh řešení a komunikaci praktických požadavků programátorům zpracovávajícím matematické simulace, až po hotový produkt a interpretaci výsledků zpět klientovi. Na své pozici Martin úzce spolupracuje s vedením firmy a pomáhá strategickému rozvoji firmy v oblasti chemie a farmacie. Na starosti má jak krátkodobé konzultační zakázky tak dlouhodobé projekty založené na úzké spolupráci s týmem klienta.
Zapojením do mentoringového programu by si Martin rád udržel kontakt se školou jako institucí a jejími studenty, ve kterých vidí velký potenciál. Možnost spolupráce chápe jako cestu, jak na oplátku poskytnout něco místu, které mu mnohé samo dalo. „Rád bych také svého mentee podpořil v tom, co mně ve škole chybělo – kontakt s průmyslem, vidět možnosti aplikací výzkumu. Oprostit se od toho, co ti ta škola staví za cíle, jaký tam je žebříček hodnot. Výuku jsem vnímal trochu jako formou soutěže, ale ne vždycky tam jde o to samé, jako v reálném životě.“