Naše aktivity

Služby PKC

Informační služby

PKC pomáhá studentům zorientovat se ve vysokoškolském prostředí, jeho pravidlech a administrativě.

  • V průběhu roku pravidelně pořádá nejrůznější informační akce a setkání, které studenty seznamují s dílčími tématy, která mohou v běhu akademického roku aktuálně řešit; možnost osobního kontaktu, vysvětlení situací a zodpovězení otázek je pro nás klíčová. Nejvýznamnější akcí tohoto typu je Survival Konference určená studentům 1. ročníku, která se zaměřuje na hladký přechod mezi středoškolským a vysokoškolským stupněm a cílí na podporu studijní úspěšnosti.
  • Ve spolupráci se studenty vydává tematické informační brožury , které pokrývají jednotlivé stupně studia (Průvodce prváka, Průvodce bakalářem, Průvodce inženýrem), popř. další studijní momenty či služby (Koleje, Promoce a Alumni, Osobní značka, životopis, motivační dopis, Spolky: Krok za krokem, Mentoring, Czech Survival Guide). Nabízejí informace k nejčastějším otázkám, situacím a problémům, se kterými se studenti mohou v průběhu svého času na škole setkat. Jsou psané srozumitelně a stručně, “od studentů pro studenty” a dostupné v tištěné i online podobě.
  • Obsahově zaštiťuje webovou stránku studium.vscht.cz, která slouží jako rozcestník a nabízí ucelený přehled nejen všech studijních organizačních a administrativních informací, ale také rozvojových a podpůrných témat.

Podpůrné a poradenské služby

  • PKC nabízí studentům širokou škálu možností osobních konzultací s odborníky.Psychologická poradna pomáhá řešit osobní, studijní i krizové situace, které by studentům znesnadňovaly studium, a dále se zaměřuje na prevenci takových stavů a podporu duševního zdraví formou workshopů, přednášek a dalších materiálů.
  • Poradna pro studenty se specifickými potřebami zajišťuje odbornou a administrativní podporu studentům, kteří se potýkají se zdravotním znevýhodněním s cílem kompenzovat handicap bez snížení kvality studia. Nabízí diagnostiku a individuální úpravu studijních podmínek a dále se zaměřuje na osvětu mezi studenty i vyučujícími a dalšími zaměstnanci školy.
  • Studijní poradna zajišťovaná spolkem Tutoři pomáhá studentům se základní orientací ve škole a studijních předpisech, vintegraci a mimostudijním rozvoji skrze spolky a věnuje se obecnému zvyšování informovanosti mezi studenty.  
  • Kariérní poradna nabízí příležitost konzultovat vlastní studijní a profesní směřování, otázky dalšího studia, rozvoje či přechod na pracovní trh.

Rozvojové služby

PKC organizuje workshopy, přednášky a další akce zaměřené na rozvoj měkkých dovedností, jako jsou komunikace, prezentace, time-management, finanční a právní gramotnost, zvládání stresu nebo osobní efektivita. 

Nabízí mentoringový program propojující studenty s odborníky z praxe v rámci několikaměsíční vzájemné spolupráce.

Podporuje také studentské aktivity a spolupracuje se studentskými spolky na rozvoji komunitního života na škole. V souvislosti s tím koordinuje aktivity Společenské interní grantové agentury (SIGA).

Kariérní služby

PKC nabízí studentům a absolventům individuální kariérní coaching, workshopy a dalších akce zaměřené na kariérní témata od volby oboru a plánování kariéry, přes přípravu na pracovní pohovory, až po tvorbu životopisu a motivačního dopisu.

Pořádá také akce se zaměstnavateli jako jsou veletrh pracovních příležitostí nebo workshopy seznamující s aktuálními tématy na trhu práce. Dále mají studenti a absolventi k dispozici webovou stránku s nabídkami vhodných pracovních příležitostí v oboru.

Zázemí pro studenty

PKC se podílí na rozvoji společenského života a integrace na škole, jelikož tyto aspekty mají přímý vliv na studijní úspěšnost.

  • Spolupořádá Vektor, experimentální společensko-vědecký prostor v Kampusu Dejvice s doprovodným programem.
  • Pořádá Hanami, oslavu japonského svátku jara spojeného s výkvětem sakur.
  • Pořádá První akademickou, oslavu zahájení studia 1. ročníků.
  • Poskytuje zázemí pro pořádání seznamovacích kurzu pro studenty bakalářského a magisterského studia.
  • Spoluzaložilo jsme a podporuje činnost Kolegia studentských senátů a spolků.
  • Spolukoordinuje systematický sběr dat napříč ročníky studia s cílem zjišťování  potřeb studentů a budování systémů včasného zásahu např. v oblasti studijní neúspěšnosti.

Služby pro zaměstnavatele

PKC spolupracuje s desítkami firem a institucí, pro které zajišťuje prezentaci na veletrzích pracovních příležitostí, inzerci pracovních pozic, stáží a trainee programů na webových stránkách a možnost pořádání workshopů či přednášek pro studenty. 

Nabízí také partnerské balíčky a podporu CSR aktivit, sponzoringu nebo zapojení do mentoringu a rozvojových projektů. Díky těmto službám mohou zaměstnavatelé efektivně oslovit talentované studenty a absolventy VŠCHT Praha.

Služby tutorů

Spolek Tutoři si klade za cíl pomáhat ostatním studentům s orientací ve vysokoškolském prostředí, ve studijní administrativě, a dále s integrací a osobním rozvoji. Každá aktivita Tutorů  má svého koordinátora, který pracuje se supervizí vedoucího spolku či jeho zástupce. 

Založen byl v roce 2016 a jeho jeho zřizovatelem je Poradenské a kariérní centrum VŠCHT Praha. 

Ve spolku působí zejm. starší studenti, kteří jsou pravidelně proškolováni zaměstnanci školy a dalšími mentory při workshopech, přednáškách a seminářích. Při poskytování služeb postupují členové spolku diskrétně a zachovávají důvěrnost sdělených informací. Seznam aktuálních členů spolku (tzv. kmenoví tutoři) najdete zde.

Tutoři úzce spolupracují s akademickým senátem, ostatními studentskými spolky a dalšími aktivními studenty VŠCHT Praha, v zájmu vytváření pozitivního a přívětivého prostředí na škole.

Kruhový tutoring

Kruhový tutoring je jednou ze stěžejních aktivit spolku cílenou na studenty 1. ročníku bakalářského studia. V rámci něj jsou jednotlivé studijní kruhy propojeny s konkrétním kruhovým tutorem, který jim je k dispozici pro řešení nejrůzněšjích otázek spojených se studiem, přechodem na vysokou školu nebo integrací.

Kontaktování Tutorů

V průběhu roku pořádají tutoři nejrůznější tematické informační akce , na které zvou skrze e-mail nebo svůj instagramový profil.

V případě individuálních dotazů k dispozici:

  • Tutorský mail (tutori@vscht.cz), kam se studenti napříč ročníky mohou obrátit se svými problémy a dotazy. Každoročně zde přistanou stovky dotazů, které Tutoři třídí a analyzují, aby lépe porozuměli nejčastějším studentským problémům. Na základě těchto informací pak přizpůsobují své aktivity tak, aby co byly studentům co nejpřínosnější.Tutorské sociální sítě slouží jako prostor pro sdílení užitečných informací, novinek i každodenních momentů studentského života. Stále častěji se, v souvislosti popularitou instagramu, obracejí studenti se svými dotazy na Tutory i zde.

Podpora studentů prvního ročníku  

  • Zápis do studia umožňuje první představení spolku a jeho aktivit, které mohou být začínajícím studentům užitečné.   
  • Příručky Průvodce prváka, Koleje určené nastupujícím studentům shrnují základní studijně-administrativní informace a zodpovídají otázky, které si mohou začínající studenti v souvislosti s nástupem na vysokou školu klást.
  • Kruhový tutoring přiděluje staršího studenta pro každý prvácký studijní kruh; kruhový tutor pomáhá studentům s orientací ve vysokoškolském prostředí, s adaptací a začleněním do života školy, aktivní spoluprací vzniká soudržný kolektiv a často i dlouhodobá přátelství
  • Burza skript -umožňuje studentům výměnu a prodej nepotřebných studijních materiálů., podporuje sdílení zdrojů a usnadňuje přístup k potřebné literatuře.
  • Databáze doučujících ve správě spolku slouží k nabídce či hledání doučování z požadovaného předmětu a navázání kontakt s vybraným lektorem
  • Videonávody „Jak na SIS?” krok za krokem ukazují, jak se pohybovat ve Studijním informačním systému, zapsat se na tělocvik nebo najít důležité informace k předmětům, a nabízejí praktické tipy usnadňující každodenní studijní život.
  • Předzkouškové prezentace (součástí přednášek cyklu Survival) slouží kvysvětlení kreditového systému a průběhu zkoušek u hlavních předmětů; nabízí také prostor pro otázky, aby příprava na zkouškové období byla jednodušší a méně stresující.
  • Prvácký PubKvíz nabízí zábavnou formu opakování klíčových znalostí z předmětů daného semestru; akce zároveň podporuje setkávání studentů a příjemnou atmosféru pro společné učení i relaxaci.

Podpora studentů vyšších ročníků: 

  • Informační schůzky k výběru bakalářské práce určené studentům 2. ročníku přibližují celý proces a sdílejí praktické rady, např.  kde hledat vypsaná témata a na koho se obrátit v případě nejasností
  • Přednáška Soon to be bakalář se zaměřuje na podporu studentů před státnicemi a odevzdáním bakalářské práce; zstarší studenti zde sdílí své zkušenosti, praktické rady i tipy, jak náročné období zvládnout s přehledem.
  • Veletrh magisterských programů slouží k lepší orientaci v možnostech navazujícího studia; studenti zde získají přehled o jednotlivých oborech, podmínkách přijetí a praktických zkušenostech od současných studentů a absolventů.
  • Přednáška Nová vejška? pro studenty přicházející na magisterské studium z jiných vysokých škol pomáhá s rychlou orientací v prostředí VŠCHT, zprostředkovává praktické informace a usnadňuje adaptaci na nové studijní podmínky.
  • Podpora při adaptaci na akademické i každodenní prostředí VŠCHT i České republiky pro zahraniční studenty; pomáhají překonat jazykové a kulturní bariéry a poskytují praktické informace potřebné pro úspěšný start studia v Česku.
  • Projekt Elektronický rozcestník doktoranda se věnuje vytvoření přehledného informačního prostředí pro studenty doktorského studia; nabízí jednotné místo s důležitými informacemi, termíny a nástroji, které usnadňují orientaci v administrativě i samotném průběhu studia.


Další aktivity

Kromě projektů zaměřených na konkrétní ročník se Tutoři aktivně účastní akcí jako Setkání s uchazeči, Dnu otevřených dveří, Noci vědců nebo akcí v dejvickém kampusu (Hanami, Lesamáj, Kampus Fest), kde zpravidla informují o svých aktivitách, poskytují obecné informace o VŠCHT Praha nebo připravují doprovodný program. 

Nedílnou součástí spolku jsou teambuildingy. Jde o posilování vztahů a zlepšování komunikace a spolupráce mezi členy týmu. Tutoři kladou důraz na vzájemné poznání a podporu, protože právě tak vznikají kvalitní a úspěšné projekty.